مسئول آموزش کارکنان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی دزفول
دوره آموزشی اخلاق فردی، اجتماعی و اداری برگزار شد.
مسئول آموزش کارکنان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: دوره آموزشی اخلاق فردی، اجتماعی و اداری برگزار شد.
مسئول آموزش کارکنان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: دوره آموزشی اخلاق فردی، اجتماعی و اداری برگزار شد.
به گزارش خبرنگار وبدا، دکتر فهیمه گنجعلی گفت: در راستای ارتقای سطح اموزش کارکنان صبح دوشنبه دوره آموزشی اخلاق فردی، اجتماعی و اداری از طریق وبینار برگزار شد.
دکتر گنجعلی افزود: مدرس این دوره فرخنده مخدوم بود که در ابتدا به حدیث معروف پیامبر عظیم الشأن اسلام صلی الله علیه وآله اشاره نمود : " اني بعثت لاتمم مکارم الاخلاق : جز این نیست که برای مکارم اخلاق به پیامبری مبعوث شدم . " سپس به بیان معانی و مفهوم اخلاق و تعاریفی از اخلاق بر اساس روابط انسان با خدا، خویشتن و همکاران و همچنین وجود ارتباط مستقیم اخلاق حرفه ای در نظام اداری با بهره وری و ویژگی ها ، صفات اخلاقی کارکنان با ایمان با اشاره به اخلاق مثبت كارگزاران از منظر امیر مومنان علی علیه السلام و رعایت اخلاق اداری ، رابطه با بالادست و زیر دست،همسطح و رابطه با ارباب رجوع با نگاهی بر ويژگيهاي رفتاري در ارتباطات کاری از ديدگاه اسلام پرداخت . مخدوم در بخشی از سخنان در خصوص ويژگيهاي رفتاري در ارتباطات كاركنان با اربابرجوع از دیدگاه اسلام به ويژگيهاي مثبت کارکنان بشرح زیر اشاره نمود.
: 1. تسلط و آگاهی بر ضوابط و مقررات 2. تكريم ارباب رجوع و حفظ حرمت و شخصيت آنان 3. پاسخگويي, مسئوليت پذيري در قبال كار, پيگيري و رسيدگي به امورات، مشكلات و شكايات ارباب رجوع 4. توجيه قانوني، عقلي و منطقي عدم انجام خواسته هاي نامربوط ارباب رجوع و اجتناب از برتری جویی 5. توجه به كسب رضايت مردم و در نهايت رضايت الهي و نعمت دانستن خدمت به مردم 6 .رعايت عدالت و انصاف و تسريع و تسهيل در انجام امور مردم 7. رعايت اخلاق اداري - اسلامي و تواضع , خوشرويي و رعایت حسن خلق در برخورد با مردم 8. حضور به موقع در محل كار و تعيين جايگزين براي انجام امور مراجعين در اوقات عدم حضور در محل كار 9. درست و به موقع انجام دادن كارها و ارائه راههای سهل و کوتاه به مردم 10. داشتن سعه صدر و تعامل مثبت و خویشتن داری در برابر درشتی ارباب رجوع 11. گوش دادن اثر بخش به خواسته ها و ارائه اطلاعات و راهنمايي لازم و كافي ارباب رجوع 12. رسیدگی و اولویت به امور ضعفا و محرومان. مدیر اداره بازرسی در پایان ضمن ارائه حدیثی از پیامبر با مضمون : با مردم آن گونه رفتار كن كه دوست دارى با تو آن گونه رفتار كنند، و از رفتار با آنها كه خوشايند تو نيست ، بپرهيز. » و پخش کلیپی در مورد روش برخورد با ارباب رجوع عصبانی- انواع مشتری عصبانی پخش شد . این برنامه 400 نفر بازدید کننده داشته است.

_55278.jpg)
_55279.jpg)
نظر دهید