• // - 09:42
  • بازدید: 742
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
مسئول آموزش کارکنان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی دزفول

دوره آموزشی اخلاق فردی، اجتماعی و اداری برگزار شد.

مسئول آموزش کارکنان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: دوره آموزشی اخلاق فردی، اجتماعی و اداری برگزار شد.

 

 مسئول آموزش کارکنان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: دوره آموزشی اخلاق فردی، اجتماعی و اداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وبدا، دکتر فهیمه گنجعلی گفت: در راستای ارتقای سطح اموزش کارکنان صبح دوشنبه دوره آموزشی اخلاق فردی، اجتماعی و اداری  از طریق وبینار برگزار شد.

 دکتر گنجعلی افزود: مدرس این دوره فرخنده مخدوم بود که در ابتدا به حدیث معروف پیامبر عظیم الشأن اسلام صلی الله علیه وآله  اشاره نمود : " اني بعثت لاتمم مکارم الاخلاق : جز این نیست که برای مکارم اخلاق به پیامبری مبعوث شدم . " سپس به بیان معانی و مفهوم  اخلاق و تعاریفی از اخلاق بر اساس روابط انسان با خدا، خویشتن و همکاران و همچنین  وجود ارتباط  مستقیم اخلاق حرفه ای در نظام اداری با بهره وری و ویژگی ها ، صفات اخلاقی کارکنان با ایمان با اشاره به اخلاق مثبت كارگزاران از منظر امیر مومنان علی علیه السلام و رعایت اخلاق اداری ، رابطه با بالادست و زیر دست،همسطح و رابطه با ارباب رجوع  با نگاهی بر ويژگيهاي رفتاري در ارتباطات کاری از ديدگاه اسلام پرداخت . مخدوم در بخشی از سخنان در خصوص ويژگي‌هاي رفتاري در ارتباطات كاركنان با ارباب‌رجوع از دیدگاه اسلام به ويژگي‌هاي مثبت کارکنان بشرح زیر اشاره نمود.

  : 1. تسلط و آگاهی بر ضوابط و مقررات 2. تكريم ارباب رجوع و حفظ حرمت و شخصيت آنان 3. پاسخگويي, مسئوليت پذيري در قبال كار, پيگيري و رسيدگي به امورات، مشكلات و شكايات ارباب رجوع 4. توجيه قانوني، عقلي و منطقي عدم انجام خواسته هاي نامربوط  ارباب رجوع و اجتناب از برتری جویی 5.  توجه به كسب رضايت مردم و در نهايت رضايت الهي و نعمت دانستن خدمت به مردم  6 .رعايت عدالت و انصاف و تسريع و تسهيل در انجام امور مردم  7. رعايت اخلاق اداري - اسلامي و تواضع , خوشرويي و رعایت حسن خلق در برخورد با مردم 8.  حضور به موقع در محل كار و تعيين جايگزين براي انجام امور مراجعين در اوقات عدم حضور در محل كار 9. درست و به موقع انجام دادن كارها و ارائه راههای سهل و کوتاه به مردم  10.  داشتن سعه صدر و تعامل مثبت و خویشتن داری در برابر درشتی ارباب رجوع 11. گوش دادن اثر بخش به خواسته ها و ارائه اطلاعات و راهنمايي لازم و كافي ارباب رجوع 12.  رسیدگی و اولویت به امور ضعفا و محرومان. مدیر اداره بازرسی در پایان ضمن ارائه حدیثی از پیامبر با مضمون  :  با مردم آن گونه رفتار كن كه دوست دارى با تو آن گونه رفتار كنند، و از رفتار با آنها كه خوشايند تو نيست ، بپرهيز.  »  و پخش کلیپی در مورد روش برخورد با ارباب رجوع عصبانی- انواع مشتری عصبانی پخش شد . این برنامه 400 نفر بازدید کننده داشته است.

 



Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

  • گروه خبری : اخبار,اخبار تصویری
  • کد خبر : 10551
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید