• 1404/08/24 - 13:39
  • بازدید: 34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی (EDC) دانشگاه علوم پزشکی دزفول

کارگاه «هنر مهارت‌های ارتباطی در محیط اداری» با تدریس مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی(EDC) دانشگاه برگزار شد

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی(EDC) دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: کارگاه «هنر مهارت‌های ارتباطی در محیط اداری» با محوریت نقش ارتباط موثر کارکنان اداری در کیفیت ارائه خدمات به ارباب رجوع جهت برخی از کارکنان واحد های مختلف دانشگاه علوم پزشکی دزفول برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وبدا، در این برنامه آموزشی، مدرس کارگاه دکتر عزت اله قاسمی، عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به اهمیت نقش کارکنان اداری در کیفیت ارائه خدمات به ارباب رجوع، اظهار داشت:

 بیش از ۷۰ درصد تجربه یک ارباب‌رجوع در تعامل با سازمان، نه به فرآیندها بلکه به نحوه ارتباط و برخورد کارکنان بستگی دارد.

بنابراین تسلط بر مهارت‌های ارتباطی از ضروری‌ترین توانمندی‌های هر فرد در محیط‌های اداری است.

دکتر قاسمی در این کارگاه به بیان موضوعات مهمی چون تقویت مهارت‌های ارتباطی، بهبود رفتار سازمانی و تقویت ارتباطات بین‌فردی در محیط کار، اصول پایه ارتباط مؤثر، عوامل ایجاد یک ارتباط موفق، نقش زبان بدن، لحن و انتخاب واژگان، عناصر کلیدی اعتمادسازی در برخورد با ارباب‌رجوع، جلوگیری از سوءتفاهم در مکالمات، نمایش همدلی در برخوردهای اداری و سازمانی، مدیریت هیجانات و تنظیم رفتار در موقعیت‌های دشوار، کنترل خشم و استرس در شرایط فشار کاری، تبدیل گفت‌وگوی تنش‌آلود به تعامل سازنده، مهارت‌های پرسشگری و پاسخ‌دهی مؤثر و مواردی ازین حیث پرداخت.

این بخش با استقبال قابل توجه کارکنان همراه بود و بسیاری از آنها تجربه‌های خود از تعامل با مراجعان را مطرح کردند و در خصوص راهکارهای بهبود آن با مدرس به گفتگو پرداختند.

شرکت‌کنندگان برگزاری چنین کارگاه‌هایی را بسیار ضروری دانسته و عنوان کردند که آموزش مهارت‌های ارتباطی، تأثیر مستقیم در بهبود کیفیت ارائه خدمات و افزایش رضایتمندی ارباب‌رجوع دارد. همچنین بر ادامه‌دار بودن این نوع دوره‌های آموزشی تأکید شد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار معاونت آموزش، تحقیقات و فناوری,اخبار مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت
  • کد خبر : 19649
کلمات کلیدی
محسن مدبرزاده

محسن مدبرزاده

تصاویر